Dit forum is gemaakt om de (toekomstige) bewoners van Westerhoek fase 4-A met elkaar in contact te brengen

Optie om combi/warmtepomp te kopen al bekend?

Deel

Admin
    Admin

Aantal berichten: 69
    Registratiedatum: 14-06-10
    Leeftijd: 34

Optie om combi/warmtepomp te kopen al bekend?

Bericht  Admin op do jun 17, 2010 10:43 pm

Bewoners,

Zojuist heb ik een mail verstuurd naar Sarah Vink om te vragen wanneer wij de optie mogen verwachten om de combi/warmtepomp aan te schaffen. Laatste bericht was dat ze nog aan het kijken waren welke pomp het eventueel zou worden. Heeft iemand hier al meer informatie over ontvangen?

bianca-andre

Aantal berichten: 23
    Registratiedatum: 10-07-10

Re: Optie om combi/warmtepomp te kopen al bekend?

Bericht  bianca-andre op za jul 10, 2010 12:21 pm

Beste buren,

wij hebben nog geen informatie gehad van Phanos over prijzen oid. Wel heb ik van een ander forum de volgende informatie gehaald:

Geplaatst op 02-05-2010 10:22
    phanos doet zijn uiterste best. er zijn inmiddels prijzen van toch drie typen pompen bekend. die zullen ongetwijfeld binnenkort onder u verspreid worden. over korting wordt nog onderhandeld tussen phanos en forteck.
    op basis van onze eerstehands info aangevuld met onze eigen, becijferde, onontkoombare kosten hebben wij besloten af te zien van de aanschaf van het huis: wij hebben de optie ingeleverd
    voor info blijven wij beschikbaar

Geplaatst op 18-05-2010 08:22
    >De prijzen voor de drie varianten zijn excl BTW als volgt.>wordt nog geprobeerd korting te bedingen.
    >C4H : 6.701 (meest appartementen)
    >C5H : 6.965
    >C7H : 7.226

Ik weet niet in hoeverre dit op onze huizen slaat trouwens maar misschien kan iemand hier iets mee?

groetjes
    André

nancy&chan

Aantal berichten: 22
    Registratiedatum: 25-08-10

Bericht  nancy&chan op wo aug 25, 2010 8:59 pm

Gaan jullie de combi/warmte pomp kopen, is huren niet beter

Admin
    Admin

Bericht  Admin op wo aug 25, 2010 10:15 pm

Wel grappig om te zien wat voor een heisa er ontstaan is om het huren e/o kopen van de combi/warmtepomp. Erik-Jan en ik hebben gewoon tegen elkaar gezegd dat we hier destijds voor hebben gekozen en even een paar duizend euro neerleggen om de pomp in eigendom te krijgen vinden we op dit moment niet de moeite waard. Het is nog half in de experimentele fase dus wat als er iets mis gaat en je kunt zelf voor alles opdraaien? Nu heb je een servicecontract (altijd de vraag of ze daadwerkelijk komen als je ze nodig hebt), maar dan is dat wel geregeld.

Samengevat...wij gaan gewoon huren.

Jullie dan?

nancy&chan

Aantal berichten: 22
    Registratiedatum: 25-08-10

Bericht  nancy&chan op wo aug 25, 2010 11:02 pm

Wij gaan ook huren, precies met dezelfde uitleg wat jij hebt gegeven.

Het is nog zo onzeker hoe het werkt en of het naar tevredenheid goed doet, dus mocht er van alles misgaan dan tikken de euro's ook aan

Nummer46

Aantal berichten: 27
    Registratiedatum: 18-06-10

Bericht  Nummer46 op ma sep 27, 2010 10:01 pm

Haloa,

ook hier mmar het een en ander over gelezen en geinformeerd.

Ik heb nog geen officiele papieren in bezit, maar het ziet ernaar uit dat we met de prijzen welke nu door Phanos zijn door gegeven behoorlijk duurder uit zijn!!

De eerste besparing die men al kan maken is door de pomp aan te schaffen, want deze is dan fiscaal aftrekbaar. De huurprijs is niet aftrekbaar, dus je bent in ieder geval al voordeliger uit als je het in de hypotheek meeneemt!!

En op de andere forums is te lezen dat de andere (eerdere) woningen begonnen zijn met € 200 per jaar!! Deze zitten nu op € 600 p/jr. Ze hebben per jaar een verhoging gehad van €100,00 , en niet vergeten dat je een (wurg)contract tekent van 30 jaar!!

Dit alles komt mij nogal vreemd over, ben er nog niet zeker van.

Vandaag (27 sept 2010) Sarah gebeld. Er komt een FAQ aan, waarin de mogelijkheid van kopen in staat beschreven met de aansluitkosten en onderhoud.

Als jullie hier meer over weten, tell us!!

mzl

Rene

LaylaenSebas

Aantal berichten: 43
    Registratiedatum: 22-06-10

Bericht  LaylaenSebas op do sep 30, 2010 5:58 pm

Nummer46 schreef:
    En op de andere forums is te lezen dat de andere (eerdere) woningen begonnen zijn met € 200 per jaar!! Deze zitten nu op € 600 p/jr. Ze hebben per jaar een verhoging gehad van €100,00 , en niet vergeten dat je een (wurg)contract tekent van 30 jaar!!

Uhm, beetje naïef gedacht maar zijn er voor dit soort contracten nog wettelijke randvoorwaarden? (koppelverkoop, misbruik van monopoly, energiewetgeving, etc) Just a question.

Nummer46

Aantal berichten: 27
    Registratiedatum: 18-06-10

Bericht  Nummer46 op ma okt 04, 2010 9:46 pm

Dag bewoners,

ik heb enkele documenten binnen gekregen waaruit ik opmaak dat er wel degelijk iets moet veranderen aan de manier waarop wij de pomp aangeboden krijgen!
    Er lopen momenteel enkele zaken nog waarop ik eerst wil wachten wat daaruit komt.

nog ffies geduld en dan hoop ik jullie wat meer ze kunnen vertellen.

Zijn er nog mensen die a.s. zaterdag naar de bouwplaats komen om huizen te bekijken. Wat ik begreep is dat onze type woning (Thijssen F) ter bezichtiging staat, wij zijn benieuwd!!!!! Smile

tot zaterdag misschien?

R

LaylaenSebas

Bericht  LaylaenSebas op di jan 11, 2011 7:38 pm

Heeft iemand sinds de laatste mailing van Phanos, via persoonlijke lijntjes iets nieuws vernomen?

Admin
    Admin

Bericht  Admin op wo jan 12, 2011 1:45 am

Vwb combi/warmtepomp niets dan de brief van midden december.

LaylaenSebas

Bericht  LaylaenSebas op zo mei 29, 2011 10:43 am

Het einde van de bouw komt voor mijn gevoel steeds dichterbij. Zou toch wel fijn zijn dat mochten de eerste bewoners er nog dit jaar hun huis opgeleverd krijgen (ik denk graag positief) dat de warm(water)voorziening dan geregeld is.

Aangezien wij blijkbaar niet alle post van Phanos ontvangen, vraag ik me af of er al meer bekend is omtrent dit onderwerp.

Mv.gr. Anwar

Admin
    Admin

Bericht  Admin op zo mei 29, 2011 11:39 am

Hoi hoi,

Wij hebben geen informatie hierover ontvangen.

lauraenfrank

Aantal berichten: 17
    Registratiedatum: 11-01-11

Bericht  lauraenfrank op ma jun 06, 2011 6:00 pm

Wij hebben Sarah gemaild met de vraag of er al meer bekend is over de warmtepomp. Hieronder het antwoord dat wij vanochtend ontvingen (tijdens de kijkdag in maart kregen we hetzelfde antwoord...)

Wij zijn op dit moment met meerdere partijen in gesprek om tot exploitatie-afspraken te komen. Zodra bekend is met welke partij wij een overeenstemming hebben dan zullen wij dat aan u en de andere kopers zo snel mogelijk doorgeven.

Op dit moment kunnen wij niet inschatten wanneer er meer bekend zal zijn. Zodra er meer bekend is, brengen wij u en de andere kopers daarvan zo snel mogelijk op de hoogte.

Groeten, Laura & Frank

Elbert&Esmeralda

Aantal berichten: 7
    Registratiedatum: 29-06-10

Bericht  Elbert&Esmeralda op di jun 07, 2011 9:47 am

Wij hebben afgelopen week ook een mail van Sarah gehad naar aanleiding van wat vragen over de warmtepomp. Hierin wordt ook aangegeven dat Phanos nog in gesprek is met enkele partijen mbt de exploitatie van de warmtepomp. Wanneer ze tot overeenstemming komen is echter nog niet bekend. Tevens heb ik de vraag gesteld of de oplevering gevaar loopt door het niet vinden van een exploitant; Phanos geeft aan dat indien er geen exploitant vlak voor de oplevering bekend is dat zij dan zelf de warmtepompen gaan exploiteren. Even afwachten dus...

Groet,

Esmeralda en Elbert

Admin
    Admin

Bericht  Admin op di jun 07, 2011 4:58 pm

Hmz....weet niet of ik met die laatste optie nou zo blij ben.

Werd er verder ook over extra kosten gesproken indien dit het geval is?

Het is nu ma mei 21, 2012 4:40 pm