Dit forum is gemaakt om de (toekomstige) bewoners van Westerhoek fase 4-A met elkaar in contact te brengen

Lou Bijs

Deel

Martijn&Brenda

Aantal berichten: 69
    Registratiedatum: 19-06-10

Lou Bijs

Bericht  Martijn&Brenda op za jun 19, 2010 1:54 pm

Beste toekomstige buurtbewoners,

Wij willen jullie er graag op attenderen de offerte van Lou Buijs goed te controleren. Dit mede aan de hand van de meer-/minderwerklijst van Phanos.
    Vergeet vooral niet de prijzen even om te rekenen met de 5% coordinatiekosten ontwikkelaar en btw.

Wij hebben inmiddel de 4de offerte ontvangen en ook deze is nog steeds niet goed.

Zijn er nog meer mensen die niet zulke positieve ervaringen hebben met Lou Buijs?

Gr Martijn & Brenda

Percy & Diny

Aantal berichten: 9
    Registratiedatum: 20-06-10

Badkamer offerte Buijs

Bericht  Percy & Diny op zo jun 20, 2010 1:22 pm

Hallo buurtbewoners Westerhoek,

Bij de offerte van Lou Buijs hadden wij inderdaad ook een correctie nodig. Die is overigens wel snel en goed verlopen. Wellicht dat het heeft geholpen dat wij bij de e-mail reacties naar Lou Buijs ook Sarah Vink hadden ingekopieerd.

Greetz,
    Percy en Diny (nummer 48)

Martijn&Brenda

Re: Lou Bijs

Bericht  Martijn&Brenda op zo jun 20, 2010 1:32 pm

Hallo Percy en Dini,

Dank voor jullie reactie. Natuurlijk hebben wij ook Sarah ingekopieerd, maar bij ons mocht het helaas niet baten.
    Maar gelukkig bij jullie wel!

Admin
    Admin

Registratiedatum: 14-06-10
    Leeftijd: 34

Lou Buijs

Bericht  Admin op zo jun 20, 2010 2:12 pm

Hi M & B, P&D,

Waar zaten bij jullie de fouten in? In de berekeningen of klopte de prijs sowieso niet. Wij hebben de offerte al ondertekend maar krijg niet zo'n fijn gevoel nu.

Martijn&Brenda

Bericht  Martijn&Brenda op ma jun 21, 2010 8:17 am

Meerdere dingen, bijvoorbeeld veel hogere prijzen dan Vegro ons had voorgespiegeld, maar ook prijzen die niet conform het meerwerk rapport van Phanos waren. Bijvoorbeels het verplaatsen van het wandlichtpunt. Volgens Phanos kost dit € 85,00 incl BTW, Lou Buijs vroeg hier € 83,00 excl 5% kosten projectontwikkelaar en ex BTW.

Tja als je daar niet op let strijk je zo weer een paar tientjes op..

LaylaenSebas

Aantal berichten: 43
    Registratiedatum: 22-06-10

Bericht  LaylaenSebas op wo jun 23, 2010 12:56 pm

wat ik me trouwens afvroeg; wat hebben jullie p'cies veranderd aan de badkamer. Wij zaten eigenlijk pas gisteravond (beetje laat helaas) met het idee dat het bad en de douche ook zou kunnen verplaatsen. Heeft één van jullie dat toevallig gedaan?

Admin
    Admin

Verplaatsen bad & douche

Bericht  Admin op wo jun 23, 2010 1:42 pm

Hi,

Inderdaad wel een beetje laat om dit nu nog aan te laten passen, want volgens mij moet de offerte eerst nog via Lou Buijs. Ik weet niet of je dan nog op tijd bent.

Zelf hebben we allerlei indelingen bedacht, maar was het makkelijker om het bad en de wc op z'n plaats te laten. Verder hebben wij een open douche (zonder bak) en een ander badkamermeubel.

Ik zou wel zeggen dat als je het wilt veranderen dat je er nog alles aan doet om dit te doen. De eerstkomende 10-15 jaar verander je vermoedelijk niets in de badkamer. Zou zonde zijn om dat nu niet te doen.

LaylaenSebas

Bericht  LaylaenSebas op di jun 29, 2010 5:12 pm

We hebben even met Sarah contact gezocht en die zou nog eea uitzoeken maar het is technisch wel mogelijk om de positie van het bad en de douche te wisselen. Doordat de wasbak naar links is verplaatst kregen we een beetje een "benauwd" gevoel in de badkamer en werden de mogelijkheden voor de douche zeer beperkt (type douchedeuren, draairichting, inloodp ruimte, etc. jullie zullen het zelf ook wel hebben gezien en ervaren).

Wij denken dat door het bad met de lange kant aan de woningscheidende-muur (de muur tegenover de deur) en de douche staat dan tussen het bad en de toilet in te laten plaatsen er meer opties zijn voor de douche en iets efficiënter van het vloeroppervlak gebruik gemaakt wordt (minder loze ruimtes).

Bijgevoegd is een schetsje van Centric. De maatvoering klopt niet helemaal want zoals het nu is getekend zou de doucheruimte zelf 800x1250 zijn. Moet zeggen dat ik dat ik die open douche (wij hebben ook een drain en een hardglazen satin matte wand) een al vrij aan de prijs vond, dus het is maar te hopen dat het kostenplaatje niet te hoog oploopt.

Ik dacht, laat ik het maar delen wellicht dat jij en Erik-Jan, ondanks de door jullie al bekeken indelingen, het alsnog toch ook een interessante optie vinden.

http://img121.imageshack.us/img121/7101/schetsbadkamercentric.pdf

p.s. mag ik zo vrij zijn jullie vragen welke indelingen jullie hebben bekeken en wat jullie beweegredenen waren om de indeling toch standaard te laten? Kunnen we hier ook PM-en? Hoeven we de anderen hier niet mee lastig te vallen Embarassed

Stormpie013

Aantal berichten: 7
    Registratiedatum: 21-06-10
    Leeftijd: 36

Bericht  Stormpie013 op di jun 29, 2010 10:24 pm

Hey nieuwe buurtjes,

Houden jullie er rekening mee als jullie een bad van 190 by 90 nemen het wellicht niet helemaal uitkomt met de combi warmtepomp. De reden dat Phanos het bad 180 by 80 heeft gemaakt ivm de hoeveelheid warm water die geleverd wordt door de ketel. Als je namelijk bij gaat verwarmen zal dat je stroomrekening omhoog gaan stuwen.

Groet,

Erik-Jan

LaylaenSebas schreef:We hebben even met Sarah contact gezocht en die zou nog eea uitzoeken maar het is technisch wel mogelijk om de positie van het bad en de douche te wisselen. Doordat de wasbak naar links is verplaatst kregen we een beetje een "benauwd" gevoel in de badkamer en werden de mogelijkheden voor de douche zeer beperkt (type douchedeuren, draairichting, inloodp ruimte, etc. jullie zullen het zelf ook wel hebben gezien en ervaren).

Wij denken dat door het bad met de lange kant aan de woningscheidende-muur (de muur tegenover de deur) en de douche staat dan tussen het bad en de toilet in te laten plaatsen er meer opties zijn voor de douche en iets efficiënter van het vloeroppervlak gebruik gemaakt wordt (minder loze ruimtes).

Bijgevoegd is een schetsje van Centric. De maatvoering klopt niet helemaal want zoals het nu is getekend zou de doucheruimte zelf 800x1250 zijn. Moet zeggen dat ik dat ik die open douche (wij hebben ook een drain en een hardglazen satin matte wand) een al vrij aan de prijs vond, dus het is maar te hopen dat het kostenplaatje niet te hoog oploopt.

Ik dacht, laat ik het maar delen wellicht dat jij en Erik-Jan, ondanks de door jullie al bekeken indelingen, het alsnog toch ook een interessante optie vinden.

http://img121.imageshack.us/img121/7101/schetsbadkamercentric.pdf

p.s. mag ik zo vrij zijn jullie vragen welke indelingen jullie hebben bekeken en wat jullie beweegredenen waren om de indeling toch standaard te laten? Kunnen we hier ook PM-en? Hoeven we de anderen hier niet mee lastig te vallen Embarassed

Admin
    Admin

Bericht  Admin op di jun 29, 2010 10:58 pm

Hi L&S,

Je mag absoluut vrij zijn om te vragen hoe onze indeling eruit ziet. We zeggen het alleen lekker niet! hahaha.

Nee zonder gekheid. We willen het graag delen. Het kan via PM, maar ik weet niet waar jullie op dit moment wonen anders kunnen we gewoon ergens met z'n vieren een borrel/glaasje melk pakken (in Amstelveen bijvoorbeeld) en dan kunnen we wat dingen met elkaar vergelijken?

Laat maar of dat een idee is.

PM is ook nog steeds een goede optie ;-)

Admin
    Admin

Bericht  Admin op di jun 29, 2010 10:59 pm

Laat maar WETEN of dat een idee is.

Een woordje vergeten komt meteen heel anders over.

lol!

LaylaenSebas

Bericht  LaylaenSebas op wo jun 30, 2010 2:17 pm

Stormpie013 schreef:Hey nieuwe buurtjes,

Houden jullie er rekening mee als jullie een bad van 190 by 90 nemen het wellicht niet helemaal uitkomt met de combi warmtepomp. De reden dat Phanos het bad 180 by 80 heeft gemaakt ivm de hoeveelheid warm water die geleverd wordt door de ketel. Als je namelijk bij gaat verwarmen zal dat je stroomrekening omhoog gaan stuwen.

Groet,

Erik-Jan

Thanx voor de tip!!! Even vergeten ja Embarassed

LaylaenSebas

Bericht  LaylaenSebas op zo jul 11, 2010 1:25 pm

Admin schreef:Hi L&S,

Je mag absoluut vrij zijn om te vragen hoe onze indeling eruit ziet. We zeggen het alleen lekker niet! hahaha.

Nee zonder gekheid. We willen het graag delen. Het kan via PM, maar ik weet niet waar jullie op dit moment wonen anders kunnen we gewoon ergens met z'n vieren een borrel/glaasje melk pakken (in Amstelveen bijvoorbeeld) en dan kunnen we wat dingen met elkaar vergelijken?

Laat maar of dat een idee is.

PM is ook nog steeds een goede optie ;-)

Sorry, beetje late reactie. Dat is wel een goed idee ja, we hebben de offerte nog niet ontvangen. Niets besloten nog dus. Stadshart doen? Dixies? Wij kunnen as dinsdagavond (13/7), of anders 20 of 21 juli.
    We horen het van jullie!

nancy&chan

Aantal berichten: 22
    Registratiedatum: 25-08-10

Bericht  nancy&chan op wo aug 25, 2010 8:26 pm

Wanneer je besluit de spullen aan te schaffen via Vegro, dan nemen zij de prijzen over wat tevens op de site staat van de merken,dat is mij door hun verteld en die prijzen kloppen ook wat op de offerte staat van Lou Buijs.

Is het bij jullie ook zo dat de retourprijs niet 70% over de verkoopprijs wat op de site staat van bv Villero&Boch,Grohe en Geberit.

Sarah geeft aan dat zij waarschijnlijk 70% over de prijzen berekenen wat lager kunnen uitvallen omdat zij op grote schalen inkopen.

Is dit ook bij jullie offerte met betrekking tot de retourprijs

nancy&chan

Aantal berichten: 22
    Registratiedatum: 25-08-10

Bericht  nancy&chan op wo sep 08, 2010 10:08 pm

Heeft iemand nog naar zijn/haar offerte gekeken?

Het is nu ma mei 21, 2012 4:42 pm